Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětská literatura jako inspirační zdroj pro dramatickou výchovu v 1. a 2. ročníku ZŠ
Ludvíková, Veronika ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Teoretická část se věnuje vymezení pojmů dramatické a literární výchovy, popisuje možnosti využití dětské literatury v rámci dramatické výchovy. V práci je uvedeno, jaká témata můžeme využít z Rámcového vzdělávacího programu. Jsou zde také uvedeny návrhy postupu při přípravě lekcí dramatické výchovy podle předlohy dětské literatury. Praktická část mapuje zkušenosti vyučujících s vyhledáváním, získáváním a zpracováním vhodných knih dětské literatury pro tvorbu hodin dramatické výchovy. Podle knih, se kterými mají dotazovaní zkušenosti, byl vytvořen seznam dětské literatury s vybranými informacemi, které ulehčí vyučujícím výběr knihy pro tvorbu hodin dramatické výchovy. Celá práce je zaměřena na děti v období 1.-2. ročníku základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Dětská literatura, dramatická výchova, seznam dětské literatury, kritéria, téma
Komiks v české současné dětské literatuře
Richterová, Tereza ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na téma komiks v české moderní dětské literatuře s důrazem na výtvarnou tvorbu komiksu. Práce se skládá ze tří částí - z teoretické, praktické a didaktické. V teoretické části je tento pojem rozdělen podle kritérií - na vymezení termínu komiks a jeho definici, na českou historii komiksu a na rozšíření komiksu v české moderní dětské literatuře. V této části jsou zmíněna konkrétní česká díla a čeští autoři, kteří se tomuto tématu věnují. S vybranými autory je veden rozhovor o jejich cestě ke komiksu. Praktická část se věnuje projektu, komiksové příručce Dneska budu offline, který je vytvořen komiksovou formou a je určen pro děti mladšího školního věku. Druhým projektem, který je součástí praktické části, je uplatnění komiksu ve výtvarné výchově na vybrané základní škole. Tento projekt propojuje část praktickou a část didaktickou, využití komiksu ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA Komiks, literární žánr, dětská literatura, čeští autoři, výtvarná výchova
Transformations of the Gothic Genre in the Context of Children´s Literature
RUCKI, Matyáš
Předmětem zkoumání bakalářské práce je proměna gotického žánru a jeho parodií v literatuře pro dětské čtenáře. Práce se v teoretické rovině zaměří na charakteristiku gotického žánru v průběhu staletí s ohledem na dynamiku gotických prvků v dílech dětské literatury a poté v interpretační rovině přejde k literární analýze textu románu pro dětské čtenáře The Graveyard Book současného britského autora Neila Gaimana. Práce si klade za cíl porovnání a literární analýzu textu The Graveyard Book s textem parodie gotického románu Oscara Wildea The Canterville Ghost a pokusí se zhodnotit přínos a oblibu gotického žánru v současné britské próze.
The World of David Walliams and Roald Dahl's Children's Books. A Comparative Analysis
TŮMOVÁ, Eliška
Práce se prostřednictvím srovnávací analýzy prozaické tvorby dvou britských autorů dětské literatury pokusí popsat dynamiku vývoje tvorby pro dětské čtenáře v kontextu britské fantastické literatury. Na příkladech z děl současného autora D. Walliamse se práce bude zabývat tématy, motivy a způsobem vyprávění autora humorné dětské prózy v porovnání s literárním odkazem děl Roalda Dahla. Pozornost se soustředí na formu literární grotesky a nadsázky, která v kontextu tvorby pro dětské čtenáře otevírá kontroverzní témata v případě obou uvedených autorů.
Analýza literární tvorby Petra Horáčka a její využití v MŠ
VANČUROVÁ, Kateřina
Tato práce se zabývá životem a tvorbou světově známého autora dětských knih Petra Horáčka a využitím jeho děl v praxi v mateřské škole. Teoretická část seznamuje čtenáře se současnou dětskou literaturou, pojednává o životě Petra Horáčka, jeho inspiraci a představuje jeho nejznámější díla. V praktické části byly vypracovány podrobné analýzy dvou vybraných děl. Tento rozbor je zpracován tak, aby poskytl co nejlepší podklad pro vypracování metodického materiálu pro učitele mateřské školy. Součástí praktické části je také zpracování a realizace dvou týdenních příprav zpracovaných na základě předchozí analýzy, včetně jejich závěrečné reflexe a posouzení splnění očekávaných výstupů.
Arthur Ransome, (nejen) autor dětských knih o Vlaštovkách a Amazonkách
ZMYKALO, Daniel
Předmětem zkoumání bakalářské práce je život a dílo britského autora dětských knih příběhů o Vlaštovkách a Amazonkách Arthura Ransoma. Práce v úvodu představí životopis kontroverzního autora, který proslul jako autor série dětských příběhů a zároveň naplňoval představu bohémského životního stylu a nevšedních zájmů v kulturní i politické oblasti. Cílem práce je kriticky zhodnotit rozporuplné osudy a peripetie autorova života na základě biografických a autobiografických pramenů (Brogan, Chambers, Hyland, Ransome) a pokusit se vystihnout podstatu dětských dobrodružných příběhů meziválečného období v Anglii se zaměřením na charakteristiku regionu tzv. Jezerní oblasti (Lake District) a jeho kulturního dědictví. V závěru práce porovná kritickou odezvu a kulturní význam Ransomových příběhů ve 20. století a v současnosti.
Využití současné dětské literatury v prostředí mateřské školy
BAMBASOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Využití současné dětské literatury v prostředí mateřské školy se věnuje tématům čtenářské pregramotnosti, současné dětské literatury a jejímu následnému využití v mateřských školách. Teoretická část obsahuje vedle problematiky čtenářské pregramotnosti také popsání současné české dětské literatury. Dále popisuje metody, jak s knihami pracovat. Mezi těmito metodami jsou pak vyzdvižené dramaticko-výchovné techniky a jejich fúze s literární výchovou v mateřské škole. Cílem praktické části je skrze dotazníkové šetření v mateřských školách zmapovat, které konkrétní knihy si pedagogové pro svou práci vybírají, jaká je motivace jejich výběru a následné využití těchto knih. Výzkumné šetření prokázalo, že dotazovaní pro svou práci opravdu využívají současné knihy, které byly vydané v posledních deseti letech. Vybírají si je především z důvodu vhodnosti námětu pro svůj vzdělávací plán, poutavému příběhu a velkoformátovým ilustracím. Jejich následná práce se pak různí podle konkrétního zaměření knihy.
Rozvoj empatie pomocí literatury pro děti
SEDLÁČKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na literaturu pro děti, kterou vnímá jako hodnotný zdroj informací pro rozvoj empatie. Cílem práce je tento zdroj prozkoumat a nabídnout možnost aplikace v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na historický sled událostí v oblasti vývoje dětské literatury, literárních ocenění a empatii, která je v práci definována a sledována v průběhu dětského vývoje. Praktická část se zaměřuje na shromáždění kvalitní dětské literatury podporující rozvoj empatie, ze které je jedno dílo použito do tematického celku, který nebyl možný z pandemických důvodů realizovat. Celek byl proto evaluován za pomocí učitelek z mateřských škol a bude následně při první možnosti uskutečněn.
The Borders of Fantastic Spaces in Children's Literature
VRTALOVÁ, Blanka
Práce se bude zabývat koncepcemi fantastických prostorů v současné britské dětské literatuře, z nich některé jsou založeny na konceptu klasické pohádky (Neil Gaiman, Hansel and Gretel) a jiné svou hranicí přesahují do žánru gotických příběhů a hororové fantastické tvorby, přestože se jedná o literaturu určenou dětskému čtenáři. Práce se pokusí srovnat literární adaptace pohádek a původní tvorbu současného autora dětské a fantastické literatury Neila Gaimana s cílem soustředit se na hranice uvedených prostor a přesahu jednotlivých žánrů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.